Prvé kroky na ceste do terénu

Auto Suzuki Jimny 1.3 16v, ročník 1998  bolo v sériovom stave bez akýchkoľvek úprav dovezené z Nemecka. Malo nabehaných 142 000 km a minimum korózie. Úmyselne sme zvolili tento starší model, pretože  je v ňom motor G 13BB, ktorý umožňuje v budúcnosti jednoduchý swap na G 16BB.

Výhodou tohto auta je tiež nízka hmotnosť, jednoduchosť pri úpravách a nenáročnosť na servis. Toto vozidlo s minimálnymi úpravami dokáže konkurovať aj terénnym špeciálom.

Ešte pred akýmikoľvek úpravami vozidla je vhodné začať s klasickou údržbou. Vymeniť autu oleje, filtre a u vozidla, s ktorým plánujete ísť do terénu aj guľové čapy riadenia. Až potom je čas začať s úpravami vozidla

Odporúčame začať s namontovaním podvozkovej sady na zdvihnutie. My sme zvolili 4“ lift, ktorý zdvihne vozidlo o 10 cm. Vozidlo sa stane omnoho pohodlnejším, bude tlmiť nerovnosti a tým zabezpečí väčší komfort jazdy. Dlhšie tlmiče, ktoré sú súčasťou sady, umožnia autu dvojnásobne väčšie kríženie.

Kúpiť si ju môžete aj v našom e-shope. V ponuke je aj 3“ sada, ktorá zdvihne vozidlo o 7,5 cm.

My sme však mal s vozidlom väčšie plány, preto sme zvolili hneď 4“ lift.

Takáto úprava vozidla je vhodná nielen pre offroad nadšencov ale vzhľadom na stav ciest na Slovensku pomôže napríklad aj poľovníkom, rybárom či na ceste k Vašim záhradám a poliam.

Zároveň so zdvihnutím auta  sme Jimnykovi obuli prvé offroadové kolesá, boli to Comforser CF 3000 v rozmere 31×10,5 R 15 na offroadových diskoch 7J, R15, ET -25. Tieto disky zároveň auto aj pekne rozšírili. Offroadové disky sú pevnejšie a majú záporné ET, tým sa auto rozšíri, čo pomôže stabilite vozidla a podľa nášho názoru aj vizuálnej stránke auta.

Tieto disky a aj veľa ďalších rozmerov nájdete tiež v našej ponuke:

Schválne sme zvolili MT pneumatiky Comforser CF 3000 v rozmere 31×10,5 R 15, lebo Jimny jazdil aj po ceste. S odstupom času môžeme zhodnotiť, že a jednalo o najhoršiu MT pneumatiku, ktorú sme mali v teréne obutú. Po ceste s nimi nebol zásadný problém, ale v blate to bolo niekedy katastrofálne.

Tieto pneumatiky sa vôbec nečistili a pri blatistých zjazdoch to bolo väčšinou ako na sánkach. V tom čase sme si to až tak neuvedomovali, ale keď  sme neskôr vyskúšali aj iné pneumatiky na tom istom aute, tak rozdiel bol markantný. Ale o iných pneumatikách na tomto aute si napíšeme v ďalšom článku.

Tieto pneumatky nemáme v našom e-shope, keďže sa neosvedčili, nájdete však mnoho iných, ktoré odporúčame viac:

Aby sa na Suzuki Jimny zmestili pneumatiky v rozmere 31“, tak samotný lift nestačí. Je potrebné aj mierne orezať lemy a nárazníky. Lemy je potrebné po obvode orezať cca o 2,5 cm, nárazníky asi o 5cm. Potom sa už pneumatiky nikde nezachytávali a ani nešúchali.

V takejto základnej úprave auto jazdilo asi rok a okrem dvoch homokinetických kĺbov na ňom nebola žiadna porucha. Táto úprava je v medziach živnosti komponentov daného vozidla a s rozumným používaním neočakávame žiadne poruchy. Toto nastavenie nepredstavuje pre auto nadmernú záťaž  a 31“ pneumatiky jimny zvláda bez problémov.

Ako sme už spomínali vyššie ide o základnú úpravu auta a odporúčame ju všetkým, ktorí niekedy opustia asfaltovú cestu. .