Výkon

Na Suzuki Jimny so 4“ liftom sme vyskúšali obuť kópie Maxxis Trepador Bias v rozmere 31“.  Sú to veľmi agresívne a ťažké pneumatiky, preto začali Jimnymu robiť problémy a postupne sa ukázali jeho slabšie stránky.

Predná náprava takúto záťaž nezvládala, väčšinou si to odniesol kĺb, ale odišla aj polos. Ale o tomto probléme a jeho vyriešení si napíšeme nabudúce.

Najväčší problém bol nedostatok výkonu. Sériový motor sa značne trápil a odnášala si to v neposlednom rade aj spojka. Deficit výkonu sa prejavoval najmä vo výjazdoch a v hlbokom blate. Tam sa často krát stalo, že aj redukovaná jednotka bola prirýchla a motor to nezvládol. V takýchto situáciách sa namáhala spojka, ktorá sa tým rýchlo opotrebovala.

Tento stav nás donútil k úprave prevodov. Zvolili sme spomalenú prídavnú prevodovku 4,16:1 zo Samuraia. Túto úpravu hodnotíme ako jednu z najlepších a najužitočnejších na vozidle. Je to doslova čarovná skrinka, po ktorej namontovaní sa z Jimnyho stalo úplne iné auto.

Spojka sa už nikdy nepálila a výkonu bolo zrazu dostatok. Auto nemalo problémy vo výjazdoch, ani v blate, ani pri ťahaní ťažkého vozíka. Cestné rýchlosti sa spomalili cca o 20 %, čiže to kompenzovalo montáž väčších kolies a sprevodovanie sa vrátilo na továrenské hodnoty. To v praxi znamená, že auto sa na ceste správa, ako by malo sériové kolesá. Nemá problém v stúpaniach, ani v mestských zápchach.

Pri redukcii je efekt tejto prevodovky výraznejší, spomalenie cca 80 %. Takéto spomalenie dáva autu extrémnu silu a umožňuje lepšie odstupňovanie prevodových stupňov. Auto sa bez problémov rozbieha na 2.-3. prevodovom stupni, a to bez nadmernej záťaže spojky. Po montáži tejto prevodovky sa Vám už nikdy nestane, že by motor nevládal.

Takéto spomalené ozubenia do prevodovky si môžete objednať u nás, prípadne Vám vieme zabezpečiť kompletnú prídavnú prevodovku aj s ochranným krytom.

Za účelom ešte lepšieho výkonu auta, sme sa rozhodli pre zmenu motora. Urobili sme najčastejšiu a najpoužívanejšiu výmenu vo svete, a to výmenu G13 BB za G16 BB. Je to najjednoduchší swap do tohto auta, nevyžaduje žiadne zásadné zmeny ani zásahy do elektroinštalácie.

Jediné, čo k tomu potrebujete je kompletný motor z Grand Vitary 1.6. Pri hľadaní takéhoto motora si treba dať pozor hlavne na jeho stav, či nemá nadmernú spotrebu oleja alebo nevydáva podozrivé zvuky. Inak sú tieto motory veľmi spoľahlivé, bezúdržbové až blbuvzdorné.

Motor dostal najskôr nové rozvody, vodnú pumpu, zapaľovacie cievky, sviečky a náplne. Následne sme motor spojili so sériovou prevodovkou, použili sme na to špeciálnu prírubu, ktorú si taktiež môžete objednať aj u nás.

Keďže sme mali všetko rozobraté, tak sme zároveň namontovali špeciálnu zosilenú spojkovú sadu. Montáž je tak omnoho jednoduchšia a rýchlejšia. Ušetrili sme tým veľa času.

Po tomto všetkom bol nový motor pripravený na finálnu montáž do auta. Montáž bola jednoduchá a všetko bez problémov do seba zapadlo, a to najmä pre vhodnosť motora, ktorý sme vybrali. Konkrétny motor je po vizuálnej stránke takmer identický so sériovým, je len o 2,5 cm vyšší.

Snažili sme sa dať novému motoru patričnú údržbu, lebo v Jimny ho čaká ťažký život.

Pridaj komentár