Prvé kroky na ceste do terénu

Auto Suzuki Jimny 1.3 16v, ročník 1998  bolo v sériovom stave bez akýchkoľvek úprav dovezené z Nemecka. Malo nabehaných 142 000 km a minimum korózie. Úmyselne sme zvolili tento starší model, pretože  je v ňom motor G 13BB, ktorý umožňuje v budúcnosti jednoduchý swap na G 16BB.

Výhodou tohto auta je tiež nízka hmotnosť, jednoduchosť pri úpravách a nenáročnosť na servis. Toto vozidlo s minimálnymi úpravami dokáže konkurovať aj terénnym špeciálom.

Ešte pred akýmikoľvek úpravami vozidla je vhodné začať s klasickou údržbou. Vymeniť autu oleje, filtre a u vozidla, s ktorým plánujete ísť do terénu aj guľové čapy riadenia. Až potom je čas začať s úpravami vozidla

Odporúčame začať s namontovaním podvozkovej sady na zdvihnutie. My sme zvolili 4“ lift, ktorý zdvihne vozidlo o 10 cm. Vozidlo sa stane omnoho pohodlnejším, bude tlmiť nerovnosti a tým zabezpečí väčší komfort jazdy. Dlhšie tlmiče, ktoré sú súčasťou sady, umožnia autu dvojnásobne väčšie kríženie.

Kúpiť si ju môžete aj v našom e-shope. V ponuke je aj 3“ sada, ktorá zdvihne vozidlo o 7,5 cm.

My sme však mal s vozidlom väčšie plány, preto sme zvolili hneď 4“ lift.

Takáto úprava vozidla je vhodná nielen pre offroad nadšencov ale vzhľadom na stav ciest na Slovensku pomôže napríklad aj poľovníkom, rybárom či na ceste k Vašim záhradám a poliam.

Zároveň so zdvihnutím auta  sme Jimnykovi obuli prvé offroadové kolesá, boli to Comforser CF 3000 v rozmere 31×10,5 R 15 na offroadových diskoch 7J, R15, ET -25. Tieto disky zároveň auto aj pekne rozšírili. Offroadové disky sú pevnejšie a majú záporné ET, tým sa auto rozšíri, čo pomôže stabilite vozidla a podľa nášho názoru aj vizuálnej stránke auta.

Tieto disky a aj veľa ďalších rozmerov nájdete tiež v našej ponuke:

Schválne sme zvolili MT pneumatiky Comforser CF 3000 v rozmere 31×10,5 R 15, lebo Jimny jazdil aj po ceste. S odstupom času môžeme zhodnotiť, že a jednalo o najhoršiu MT pneumatiku, ktorú sme mali v teréne obutú. Po ceste s nimi nebol zásadný problém, ale v blate to bolo niekedy katastrofálne.

Tieto pneumatiky sa vôbec nečistili a pri blatistých zjazdoch to bolo väčšinou ako na sánkach. V tom čase sme si to až tak neuvedomovali, ale keď  sme neskôr vyskúšali aj iné pneumatiky na tom istom aute, tak rozdiel bol markantný. Ale o iných pneumatikách na tomto aute si napíšeme v ďalšom článku.

Tieto pneumatky nemáme v našom e-shope, keďže sa neosvedčili, nájdete však mnoho iných, ktoré odporúčame viac:

Aby sa na Suzuki Jimny zmestili pneumatiky v rozmere 31“, tak samotný lift nestačí. Je potrebné aj mierne orezať lemy a nárazníky. Lemy je potrebné po obvode orezať cca o 2,5 cm, nárazníky asi o 5cm. Potom sa už pneumatiky nikde nezachytávali a ani nešúchali.

V takejto základnej úprave auto jazdilo asi rok a okrem dvoch homokinetických kĺbov na ňom nebola žiadna porucha. Táto úprava je v medziach živnosti komponentov daného vozidla a s rozumným používaním neočakávame žiadne poruchy. Toto nastavenie nepredstavuje pre auto nadmernú záťaž  a 31“ pneumatiky jimny zvláda bez problémov.

Ako sme už spomínali vyššie ide o základnú úpravu auta a odporúčame ju všetkým, ktorí niekedy opustia asfaltovú cestu. .

62 thoughts on “Prvé kroky na ceste do terénu

  1. Pingback: shopping cialis

  2. Pingback: metronidazole mkd

  3. Pingback: how long does fluoxetine take to work for anxiety

  4. Pingback: gabapentin protein

  5. Pingback: escitalopram brand name

  6. Pingback: sildenafil tablets india

  7. Pingback: what does cephalexin 500mg capsule look like

  8. Pingback: can i just stop taking cymbalta

  9. Pingback: can you drink alcohol on cephalexin

  10. Pingback: ciprofloxacin contraindications

  11. Pingback: septra bactrim

  12. Pingback: bactrim dosing for uti uptodate

  13. Pingback: robaxin vs flexeril

  14. Pingback: divalproex depakote

  15. Pingback: ddavp vasopressine

  16. Pingback: can flomax raise blood pressure

  17. Pingback: diclofenac sodium topical gel over the counter

  18. Pingback: should i take contrave on an empty stomach

  19. Pingback: what should you not take with effexor?

  20. Pingback: cozaar hctz

  21. Pingback: rosuvastatina mas ezetimibe

  22. Pingback: diltiazem and alcohol

  23. Pingback: how long does aspirin stay in your system

  24. Pingback: probenecid versus allopurinol

  25. Pingback: aripiprazole cost without insurance

  26. Pingback: how long does it take buspar to work

  27. Pingback: ashwagandha whole foods

  28. Pingback: celebrex 200

  29. Pingback: celecoxib 200mg capsules

  30. Pingback: how long does it take for baclofen to work

  31. Pingback: bupropion seizure threshold

  32. Pingback: how long does it take for celexa to work

  33. Pingback: acarbose precose

  34. Pingback: is semaglutide generic

  35. Pingback: repaglinide in diabetes

  36. Pingback: side effects remeron

  37. Pingback: pentasa lactose

  38. Pingback: which is stronger flexeril or robaxin

  39. Pingback: which is better for pain gabapentin or amitriptyline

  40. Pingback: venlafaxine 75 mg tablet

  41. Pingback: use of sitagliptin

  42. Pingback: ivermectin rx

  43. Pingback: spironolactone nursing considerations

  44. Pingback: tamsulosin hexal side effects

  45. Pingback: tizanidine dosage

  46. Pingback: cetirizine pharmacy

  47. Pingback: sildenafil medication

  48. Pingback: is sildenafil a controlled substance

  49. Pingback: rhinocort epharmacy

  50. Pingback: vardenafil troches

  51. Pingback: ivermectin over the counter canada

  52. Pingback: ivermectin cost uk

  53. Pingback: stromectol 15 mg

  54. Pingback: vardenafil dose

  55. Pingback: ivermectin usa

  56. Pingback: ivermectin tablets uk

  57. Pingback: sildalis sildenafil tadalafil

  58. Pingback: how to take liquid tadalafil

  59. Pingback: cost of ivermectin lotion

  60. Pingback: sildenafil india purchase

  61. Pingback: sildenafil 50 mg price in india

Pridaj komentár